[Ossm-members] najverpojatno prva (pogolema "ne-kompjuterska") firma vo Bitola kojasto e 100% na gnu/linux

Nikola Vanevski nvanevski at gmail.com
Wed Apr 20 07:48:52 UTC 2005

On 4/19/05, Dean Josevski <dean at integraeng.com.mk> wrote:

> Vo tekot na minatata sedmica, firmata MZT Inzenering od Bitola, celosno
> migrira od MS Windows na MandrakeLinux, taka sto od ponedelnikot na site
> nivni kompjuteri ima samo MandrakeLinux 10.0 Power Pack.

> Onie distributeri koisto ja sogledale vrednosta na Linux, odamna nudat
> Linux resenija. (Pogore napomnav eden primer.)

Мислам дека мена да биде лоша идеја да се направи една „бела книга" за
корпоративни инсталации на Линукс во Македонија. Ке биде многу полесно и за
фирмите кои размислуваат да преминат на слободен софтвер кога ќе можат да
видат каде и што има инсталирано. Да не спомнувам еден куп локални
самоуправи на кои ИТ инфраструктурата сега ќе падне на нивен грб.

Од моето искуство со претходната фирма каде што работев :

- Македонска Банка за Поддршка на Развој (МБПР) : комплетна серверска
инфраструктура (Database, File Serving, E-Mail, Web, Firewall, Windows
Domain изведен со Samba како PDC, на клиентите се користи OpenOffice и
Thunderbird - за жал мораат да користат Explorer заради банкарските сајтови
со кои работат).
- Поштенска Банка - скоро комплетна инфраструкура (Web, E-Mail, Application
Server,Oracle DB Server). Истата забелешка важи за Експлорер.
- Штедилница Можности се подготвува за замена на Дата серверите со Линукс
кластер, веќе користи SE Linux како firewall;
- Стопанска Банка - Oracle DB сервер

Мојата претходна фирма (Software Pro Design) продолжува со поддршка на
Линукс, дури и го форсираат како серверска платформа. За клиентите е доста
посложено - како поголеми фирми, повеќето имаат договори со Микрософт
претставници за поддршки и такви работи, поготово Стопанска Банка кај што на
ниво на National Bank Of Greece се форсира Микрософт.

--
Nikola Vanevski
Postpaid Billing Software Engineer