[Ossm-members] pomos

Aleksandar Balalovski gssteam at on.net.mk
Tue May 25 17:35:14 UTC 2004

goce andonoski wrote:

> Instalirav Fedora i sega neznam kako se treba da gi mountiram
> particiite.I koga instaliram nesto vo koja konzola treba da gi pisuvam
> komandite (ako ima vrska toa).

Postojat poveke tipovi na particii i filesistemi koi mozat da se
mountiraat vo linux. Najcesto stanuva zbor za cdrom (iso9660) i Windows
particija (ntfs ili vfat). Novite distribucii t.e. novite verzii na
kernelot (mislam od 2.4.x navamu) imaat moznost za 'guessing' na
filesistemot, t.e. pogoduvanje na tipot ako ne e specificiran vo
/etc/fstab ili vo direktnata komanda. Taka najcesto dovolno e da se napise:

# mount /dev/hdX# /dir/nekade
kade hdX# e particijata koja ja mount-irash, mozi da bidi hda1, hdb2,
hdc4 ..., a /dir/nekade e direktorium kade sto ke bide vcitana
sodrzinata na particijata.

Ako pak ne ti uspee ova, probaj

# mount -t <tip_na_particija> /dev/hdX# /dir/nekade

Cist primer, za da mount-iras Windows particija sto e na /dev/hda1,
potrebno ti e ovaa linija:

# mount -t ntfs /dev/hda1 /mnt/windows

(Fedora ja naoga windows particijata po default i si stava linija vo
/etc/fstab, taka sto dovolno e da napises "mount /mnt/windows", taka mislam)

a za CD da mountiras (primer):

# mount -t iso9660 /dev/hdc /mnt/cdrom

Toa e toa...za da vidis koj file ti e za koj ured, pisi dmesg vo konzola
i vidi koj ured e so koj file pretsaven

Vo vrska so konzolata, nema vrska koja ja koristis. Konzolata e Terminal
pomegu tebe i Shell-ot. Preporaclivo koristi ja 'Konsole'.
Uf...

Pozdrav