[Ossm-members] nacionalna IT strategija

Новица Наков novica at bagra.org
Thu Nov 18 17:34:49 UTC 2004

Jovan Kostovski напиша:

> Novica, se slozuvam so tebe deka ako pravime nesto
> treba da bide komplet na linux, ama rabotata e sto
> kaj nas e malku potesko da se nateraat lugjeto da smenat
> nesto pa zatoa mislam deka podobro prvo da im se pokaze
> openoffice, firefox i thunderbird na windows.

Искрено речено не ми се прави муабет на темава. Ама штом веќе ми стегна
директен reply (а и за да ти кажам дека имаш некои проблеми со
кирилицата :)), еве што мислам јас (и впрочем еден digest ако не прочитавте).

Тие луѓето во Екстрамадура се „сиромашни“.  Тие се 5-иот најсиромашен регион
во Европа, со околу милион и сто-двеста илјади жители. Тие луѓе, кои
несомнено се „богати“ за македонски услови, решиле целата своја ИТ
инфраструктура (која не се однесува на приватниот сектор, ами станува збор за
она што снабдува државата како јавен сервис, образование, болници и сл.) да
ја изградат на слободен софтвер. Внимавајте, ова не значи дека почнале од
нула. И кај нив на разни места се користеле разни ствари (Windows, нели) се
до оној момент кога не одлучиле каква ќе им биде стратегијата. Тие пресметале
дека повеќе им се исплати (и овде не мислам, а сигурно ни тие не мислеле на
само на TCO, ами на пошироките користи кои еден ваков чекор ги носи) слободен
софтвер, и сега се регион со највеќе компјутери по глава ученик во Европа.

Ако правите паралела, и Македонија е горе-доле тука. Милион и сто-двеста
илјади жители (без Скопје), и со некои делови кои се екстремно ретко населени
(т.е. како што вели написот делови каде приватните ИТ фирми немаат интерес
(можност за голем профит) да инвестираат) и дефинитивно сиромашна.

Вистинското прашање е зошто луѓево од Екстрамадура го направиле тоа што го
направиле? Вистинскиот одговор е затоа што сватиле што им треба, одлучиле да
не лижат г'з и да си потераат работа. Имале (регионална) влада (која инаку
има големи ингеренции, меѓу другото и да се грижи за образованието во својот
регион) која работела во интересот на своите 5-ти по ред најсиромашни жители
на Европа. Ете ти. Тоа е тоа. Да се натераат луѓето, службеничките не знаеле
што е разликата меѓу саве и саве ас, фирми што зависат од МС (за кои па ич не
ми е галје во една пазарна економија), кур се тресе во ладна вода.

Do or die. Толку.

--
Новица

"It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without
accepting it." - Aristotle