[Ossm-members] nacionalna IT strategija

Томислав Марковски tome at users.ossm.org.mk
Thu Nov 18 13:19:48 UTC 2004

On Thu, 18 Nov 2004 13:09:30 +0100, Jovan Kostovski
<chombe at elfasko.org.mk> wrote:

> Od druga strana pak vo Makedonija ima mnogu firmi sto
> zavisat od programi koi rabotat pod windows, taka da
> migracijata na linux za tie bi bila SMRT. Ke treba da
> izgubat mnogu pari i vreme za da gi prerabotat programite
> da im rabotat na linux.

Далеку е муабетот од СМРТ. Програмите се проблем, но не секогаш. Додека
едукацијата можеби ќе биде полесна. Имено, имав можност, повеќе пати кај
мене дома лично, да набљудувам како луѓе кои знаат да откуцаат документ,
да си проверат пошта на јаху или хотмејл, да пуштат музика и да се врзат
на мирц. Се изненадив од тоа колку инстинктивно луѓево ги погодуваат
иконите, разгледуваат низ менијата, знаат да манипулираат со основни
команди во наутилус (да си ги симне сите атачменти во своја папка), да
пуштат музика, филмови и сл. Сето тоа само со прво седнување на линукс
околина. Најголем дел од нив, не ни знаат што е тоа што го работат, зошто
изгледа малку чудно и сл., но сепак знаеја да снајдат самите најголем дел
од времето. Не знам колку самиот превод тука им бил од помош, верувам дека
има свој дел и тоа, но како што знаете и самите, сличноста е таа.

Што се однесува до програмите кои ги користат фирмите, најчесто за
финансово и материјално работење, тие се единствената, можеби и најголема
пречка во лесна миграција кон слободен софвтер (вклучувајќи ГНУ/Линукс
како оперативен систем). Нема лесен начин да се убеди раководителот на
промена на структурата кон слоб. софт., освен да се проба со емулатори и
сл.
Друга работа која што е повеќе важна, е недостатокот од поддршка за линукс
софтвер. Нема фирма во Македонија која би настапила со такви услуги и која
ќе стои и гарантира позади линукс имплементацијата во ИКС фирма. Затоа,
поголемите фирми не ни размислуваат за сето тоа. Не дека не им одговара
виндоус или дека им е поефтино вака, туку дека нема кој да дојде и да им
даде соодветна поддршка. Сигуно нема да купуваат поддршка од Новел или
Редхет.

Поздрав

П.С. Не знам што има врска ова погоре со националната ит стратегија, ваљда
има нешто, што знам...