[Ossm-members] Re: Akcija za publicitet

Arangel Angov ufo at linux.net.mk
Wed Apr 20 10:29:56 UTC 2005

Ognen Plavevski напиша:

>no mislam deka postoi i nekoja inertnost od samite ljubiteli na sloboden softver, koi mu davaat nekoj "underground" status.

Не се сложувам. Едноставно мнозиството луѓе се плашат од ГНУ/Линукс
затоа што првпат во животот се среќаваат со него. 90% од луѓето на кои
што сум им инсталирал Линукс а го користат компјутерот само за сурфање,
слушање музика и гледање филмови ми побарале после тоа да им го
избришам. Многу луѓе воопшто не ни сакаат да чујат за нешто друго освен
Виндоуз. Ќе го цитирам највообичаениот одговор: „Што ќе ми е тоа, на
Виндоуз се ми работи“. Едноставно обичниот компјутерски корисник не го
интересира слободниот софтвер и софтверот со отворен код и неговите
предности. Всушност според неговите размислувања и сфаќања и нема
аргумент кој што би го натерал да мисли поинаку (збориме за една многу
голема маса на луѓе во државава). Коментарот дека љубителите на
слободниот софтвер му давале „андерграунд статус“ на слободниот софтвер
воопшто не држи и нема никаква врска со реалната ситуација.

>Mislam deka bi bilo dobra rabota da se napravi nekoja akcija za informiranje na javnosta za sloboden softver, shto toj nudi i tn., da ne go zema Microsoft celoto vnimanie, pa site IT korisnici da mislat deka NEMAAT druga alternativa, pa da bidat primorani da koristat Microsoft tehnologii, i istite skapo da gi plakjaat.

Не знам колку си запознат, но Слободен софтвер Македонија го правеше
токму ова изминативе 3 години. За сите активности можеш да се информираш
на сајтот.

>Isto taka mislam deka sega Micro$oft zapochna so edna zaplashuvachka kampanja so koja saka da gi primora dilerite na hardver da prodavaat kompjuterski sistemi so instalirani legalni kopii na Windows, so shto kje poskapat samite konfiguracii.
>
>Mozhe da se napravi obid da se lobira kaj distributerite da nudat konfiguracii so preinstalirani linux distribucii.

Никој не мора да купи конфигурација со оперативен систем. Еден пример
само: Неоком во ценовникот имаат цена за конфигурација и под таа цена
квадратче за оперативен систем. ГНУ/Линукс чини 0$ додека Виндоуз икспе
хоум чини 80$. Ова не го прават само Неоком, го прават многу фирми.
Можеби не нудат инсталација на Линукс на ценовниците но секако дека може
секој да си купи компјутер без оперативен систем. Не е баш едноставно да
се продава Икспе преинсталд на машина. Ова колку што знам го прават само
Анхоч со системот Голајат кој што има добиено сертификат или како и да
се вика „дизајнд фор ВинИкспе“.

>Se razbira, seto ova bara nekakva koordinacija od povekje lugje, i smetam deka ova se nuzhni merki dokolku Linuxot treba da ima nekakvo populariziranje vo drzhavava.

Ако имаш идеја за нешто што веќе не е направено и уште подобро ако можеш
да најдеш некој кој што ќе спонзорира некаква кампања би било супер. :)

Поздрав.

--
Арангел Ангов
Слободен софтвер Македонија