[Ossm-members] Re: koja raboti so ubuntu?

Арангел Ангов ufo at linux.net.mk
Mon Sep 19 14:33:36 UTC 2005

Zlatko Trajceski напиша:
> Najednostavno e da vmetnete Windows 98 instalaciono CD i da odberete
> da se startuva samo DOS  od CD -to. Potoa napisete vo DOS promptot:
>
> fdisk /mbr
>
> i ke nema poveke linux pri startuvanje, no particijata ke ostane - nea
> moze da ja izbrisete so Partition Magic ili na nemu slicni programi.

Ова е еден начин. Ако ти изгледа премногу комплицирано тоа што ќе ти го
напишам сега, пробај го ова со fdisk. На системската дискета мораш да
имаш fdisk, таа за 98 има сигурно.

Друг начин ти е:

Подигнуваш Убунту, се најавуваш во конзола како root со лозинка ufomaraton

Внесуваш startx, се подигнува графичката околина, отвораш терминал од
„Апликации > Системски алатки > Терминал“ и во терминалот куцаш gedit
/boot/grub/menu.lst

Ти се отвара нешто слично на ова:

title           Ubuntu, kernel 2.6.12-8-k7
root            (hd0,0)
kernel          /vmlinuz-2.6.12-8-k7 root=/dev/hda2 ro quiet splash
initrd          /initrd.img-2.6.12-8-k7
savedefault
boot

title           Ubuntu, kernel 2.6.12-8-k7 (recovery mode)
root            (hd0,0)
kernel          /vmlinuz-2.6.12-8-k7 root=/dev/hda2 ro single
initrd          /initrd.img-2.6.12-8-k7
boot

title           Windows 2000/XP
root            (hd1,0)
savedefault
makeactive
chainloader     +1
map                     (hd1) (hd0)
map                     (hd0) (hd1)

Горе на почетокот на оваа датотека треба да има место за внесување на
„default“ бројка, односно бројка за стандрадниот ОС што треба да биде
подигнат „no questions asked“. Најверојатно изгледа вака:

default         0

0 Значи дека ќе се подигне првиот оперативен систем од листата. Во овој
случај тоа е првиот од горната листа со title Ubuntu, kernel 2.6.12-8-k7

Гледаш колку вакви записи има во конфигурациската датотека, (најчесто се
три со title Ubuntu и четвртиот е Виндоус) и ја менуваш вредноста за
default во соодветната бројка. Значи 0 = 1 (за подигнување на 1 (првиот
од листата)), 1 = 2 (за подигнување на 2 (вториот од листата)) итн итн.

Во твојот случај default би било 3 пошто Виндоус би требало да е четврт
во листата во menu.list.

Ја мењаш бројката ја зачувуваш датотеката и го рестартираш компјутерот.
После ова прв ОС што ќе се подигне ќе биде Виндоус.

Толку.

--
Арангел Ангов
Слободен софтвер Македонија