[Ossm-members] Free speech vs. free beer

Jovan Kostovski chombium at gmail.com
Sun Jun 24 10:08:15 UTC 2007

On 6/23/07, Дамјан Георгиевски <penguinista at mail.net.mk> wrote:

> Е да де, така и се случува ... нормално тоа прераснува во предавање за
> економија, капитализам, слободни пазари итн. - кое многумина и не се
> заинтересирани да го слушаат... (а потсвесно си мислат „епа windows Е
> бесплатен").

Епа така е, особено кога живееме во околина каде што малку луѓе знаат
што е слободен софтвер и никој не се замара да ја сузбие пиратеријата
освен некои глупи новинари кои не знаат точно што прават и мешаат
поими >:)

Од друга страна пак над 90-95% од проектите што се слободен софтвер се
бесплатни, има само мал дел кои се слободен софтвер, а се
комерцијални. Всушност тие имаат двојно лиценцирање, под GNU и
комерцијално. Такви се  MySQL и Qt на пример.

> Anyway, поентата ми е дека во FAQ-от за слободен софтвер мора да се
> опфати и прашањето за неговата цена

Апсолутно се сложувам со тебе. Мора јасно да се каже дека во случајов
free не е бесплатно. Честопати сум се расправал со луѓе кои начуле или
користат слободен софтвер и сметаат дека тој е бесплатен. Многу често
добивам едно глупо прашање "Ова free, не значи бесплатно, така?".
Објаснувањето дека free значи слободен, а не бесплатен мора да го има,
дали тоа ќе биде примерот со пивото, некој друг или пак ќе ги собереме
на плоштад и ќе ги истепаме сите што мислат дека free значи бесплатно
и ќе ги  истепаме, треба да одлучиме :)

ПОЗДРАВ, Чомбе