[Ossm-members] едно прашање околу GPLv3 и DRM

Jovan Petrov jpetrov at gmail.com
Fri Jun 29 20:50:57 UTC 2007

Здраво на сите,

ја следев целата дебата околу употребата на софтвер лиценциран според GPLv3
кои во себе интегрираат Digital Rights (Restrictions) Management (пр.
сет-топ боксови како ТиВо).

Е сега имам едно интересно прашање. Имам видено во пракса како работи еден
сателитски приемник кој е базиран на Линукс (има Лан порт, имиџ кој се
флешува од интернет и сл.). Овој сет-топ бокс има систем за DRM а наспроти
тоа во моментов претставува најефикасниот растурач на DRM за аудио-визуелни
содржини (со помош на еден вид на P2P на размена на кодови од оригинални
картички преку интернет). Поточно, не самата „машина" туку софтверот
направен од заедницата за него е базиран на линукс го овозможува ова и се
инсталира дополнително. Доколку во иднина дел од алатките кои се користат за
овој уред (пр. busybox) се лиценцира според GPLv3, а уредот има читач на
картички и систем за декодирање и слично, дали овој уред ќе биде запоставен
(т.е. ќе мора да се ограничи на користење на постар софтвер, или во
недостаток на поддршка да се затвори како проект)?

Поздрав,

Јован Петров