[Ossm-members] razvoj na open source softver vo MK

Bozidar Avramovski avram.bob at gmail.com
Thu Dec 4 09:06:35 UTC 2008

Здраво на сите,
Јас сум Божидар, софтвер развијач од Ск
На мојот блог http://e-bate.blog.com.mk/node/195841 напишав пост за една
идеја што одамна ми се мота во глава а се однесува на формирање на заедница
на „развивачи на софтвер" (по наше - програмери) кои би работеле на софтвер
со отворен код, а за да не измислувам топла вода би го спомнал сајтот
http://www.sourceforge.net.
Во меѓувреме пишав мејл и се обратив до Слободен софтвер Македонија на
адресата info at slobodensoftver.org.mk каде остварив контакт со Новица Наков
па, со мегова согласнот, во атачментот Ви ја испраќам комплетната преписка.
Накусо, се јави идеја да се користи домејнот software.org.mk каде би се
имплементирал G-forge http://gforge.org/ софтверот кој е баш за таа намена.
Нормално, претходно ќе мора да се разјаснат некои одредени недоумици за тоа
што се би можело да се работи а да биде вистински „слободен софтвер".
На пример знам дека бинарен код (извршна датотека) добиена со компајлирање
на изворен код напишан во Visual Basic 6 не може да се нарече слободен
софтвер поради зависноста од runtime библиотеките кои не се слободен
софтвер.
Прашањето ми е: дали тоа значи дека на сајтот би можело да се хостираат
датотеки со изворен код во VB6 но не и искомпајлирани датотеки? на што се се
однесува ова? дали и на C# програми и JAVA програми (макар да знам дека SUN
го отвори кодот на JAVA).
Доколкуи некои може да ги дообјасни овие работи многу би ни помогнало на
сите и би ни го олеснило стартувањето на сајтот во потполна согласност со
филозофијата на слободниот софтвер.
За да не си слушнам нешто како оние пред Универзална пред неколку години
„Доста зборување, отвгори го кодот" :D јас понудив да го отворам кодот на
мој софтвер развиван во C#. За тоа повеќе има на блогот.
 Сега за сега толку, се надевам дека ќе се развие добра дискусија и ќе може
нешто конкретно и да се реализира.

Поздрав,
Божидар