[Ossm-members] суспензија за убунту?

DZvonko Nikolov dzvonko7 at nerdshack.com
Sun Feb 3 19:06:11 UTC 2008

Aleksandar Josifoski wrote:

> Кој работи тој и греши!
> Не сум веќе суспендиран, вратен сум на работа.

Поздрав до цела заедница од еден професор! Ја следев дискусијата и не
издржав и морам да реагирам:

Прво, не може да се добие отказ заради убунту и промовирање западни идеи.
Школството работи на поставени програми кои ги изготвува Министерството
за Образование и Наука (МОН).
СЕКОЈ наставник МОРА да се придржува до програмата и да ја спроведува.
Ако не, следуваат мерки
одредени со закон по одредена процедура. Програмата се изработува
однапред за школската година и не
зависи од вољата на наставниците. Можат да даваат сугестии, кои потоа се
разгледуваат, но, неможат да
даваат или одземаат од неа. За тоа се добива казна, не суспензија.

Второ, за да добиеш суспензија, мора да имаш некој друг грев (или
гревови) кои се поголеми
од промоција на западни идеи. И тоа многу поголеми. Начинот на добивање
суспензија е друг. Не живееме
во времето на Сталин, така да неможе баш така на некој директор да му се
ќефне и да даде суспензија.
Постои закон за тоа. Повели, прочитај го. Школото го добива по службена
линија и МОРА да биде јавно
достапен до СИТЕ вработени (не само наставници). МОРА да стои на увид
кај директорот или правникот
во училиштето.

Трето, сите компјутери кои ги добија школите од министерство и кинеска
влада имаа однапред инсталирано
dual-boot Windows/Linux. Во програмите постои дел кој е наменет за
запознавање на учениците со убунту линукс
и кој е дел од ОФИЦИЈАЛНАТА програма изработена од МОН. Наставниците
одеа на семинари за линукс.

Четврто, тие компјутери кои ќе се инсталираат по школите со edubuntu се
дел од проектот PEP за реформа на
образованието и немаат врска со суспензијата или написи во весници и сл.
Проектот е почнат од пред 2 (две)
години и ќе трае вкупно 5 (пет), значи уште 3 (три). Потоа следува
евалуација на проектот уште 5 (пет) години.
Несериозно е (најблаго кажано) да се инсталираат 200.000 компјутери во
школи заради некој новинарски текст, нели?

Петто, учи ги учениците тоа што се бара од тебе. Технологија, техника,
концепти, алгоритми, компјутери, програми,
вредностите на кои ќе се учат учениците оставете ги на стручни лица и
наставници кои тоа им е струка.
Време е ние во МК да престанеме да се мешаме секаде и да се правиме дека
се’ знаеме. Доста бевме сезнајковци.
Секој нека си го работи тоа што му е работа и за тоа што е обучен и
образуван. И компетентен.
И после ми е криво кога маалскиот „компјутерџија“ ми соли памет за
„нови“ пентиуми и линукси, а по струка е
автомеханичар кој работи како бербер и ми „држи предавања“ кога ме бричи.

Шесто, да добиеш суспензија за залагањето МК да биде 53-та држава на САД
е невозможно. Најмногу што
можеш да добиеш е добро зезање. Во екстремен случај (многу алкохол и
патриотски песни во некоја зачадена
кафана) можеш да добиеш спомнување на поблиските и подалечните женски
роднини во не баш пријатен
контекст. И толку. Ништо повеќе.

Седмо, не е во ред да се палат членовите на заедницата со приказни за
„лошите чичковци“ кои не го сакаат
слободниот софтвер, не ги сакаат промоторите на слободниот софтвер, ги
гонат и ги казнуваат, промовираат
пиратерија, не ги сакаат САД, итн. итн. Приказните за заговор и завера
се завршени.

Осмо, не бранам никој. Не промовирам никој. Не сум партиски или на било
каков друг начин обоен.
По вера сум православен, по националност сум македонец, по образование
дипл. инг. по информатика,
по занимање сум професор, по судбина љубител на вистината со долг јазик.

Поздрав

дипл. инг. Ѕвонко Николов
проф. по информатика
ОУ „Маршал Тито“ Струмица