[Ossm-members] FIY: USAID/PEP тендер за локализација на слободен софтвер

Jovan Kostovski chombium at gmail.com
Sat May 31 11:26:58 UTC 2008

On Fri, May 30, 2008 at 8:58 PM, Kliment Simoncev
<simoncev at genrepsoft.com> wrote:

Прво, те молам почитувај ја Кирилицата и пишувај на Кирилица ;)

> FLOSS e i bezdrugo dosta obremenet so problemot na toa: "chiv e trudot?" i
> "kako da go naplatam?" shto mnogu e poizrazeno (i ochigledno) od
> varijacijata i brojot na razlichi FLOSS licenci so nadezh da se ostane
> "FLOSS" a vo isto vreme da se dobie satisfakcija (moralna i materijalna).

Е еееее... Знаеш ли колку многу интернационални компании го базираат
својот бизнис модел на слободен софтвер? Многу од нив прават
продукти кои се строго наменски со многу тесно подрачје на употреба:
телекомуникации, автоматика, CAD програми, специјализирани медицински
софтвери.... Сето тоа издадено под GPL, не со двоен начин на лиценцирање
или некоја сопствена слободна лиценца и пак добро заработуваат.
Некои пак прават два продукти за иста намена, едниот слободен софтвер
другиот комерцијален. За комерцијалниот викаат дека е за професионална
употреба, компании, голем број на корисници и слично, но и онош то е слободен
е топ и е користен од некои професионални големи компании.

Трудот е на сите нас, целта е да си помогнеме и да го направме поубав светот ;)

Проблемот со наплатата е што "тиквариве" наши во македонските фирми
не сакаат да го сменат својот бизнис модел и да го прилагодат на слободен
софтвер, сите мислат дека се најпаметни и дека "глувците" во нивниот подрум
најдобро го разбираат проблемот и најдобро програмираат. Едноставно неможат
да сфатат дека сите имаме ограничен капацитет и дека неможе на сите се да ни
текне ниту пак дека сите не сме ги искусиле сите можни случаи на користење на
некој софтвер. Другите пак мислат дека доколку користат слободен софтвер и
ако конкурентските фирми го дознаат тоа, конкурентите лесно би им ги
пробиле системите
и би им ги лапнале нивните податоци.
Со 95% од фирмите со ваков став, да му умре козата на комшијата и ја
да работам он да ќари
на мене, никогаш нема да постигнеме ништо.

Јас тоа го надминав, видете во коментарите [1] што сум пишал, во моето
бунило како и дали може да се заработи со слободен софтвер. Сега кога се
"опаметив" фино заработувам од слободен софтвер ;)

[1] http://bagra.org/node/508

2008/5/31 Aleksandar D. Balalovski <gemidjy at lugola.net>:

> Вака да разјасниме нешето. Тебе, Вас, на Вашата фирма или како сакаш земи,
> сето ова шо ќе го правите го правите за пари. Крај. Не ни продавајте
> философија дека го правите дека сакате да придонесете нешто за заедницата.
> Пари. Пари. Пари.

Слободен софтвер не значи бесплатен софтвер.
Нема ништо лошо да заработуваш од слободен софтвер.

Важно е доколку користиш некој слободен софтвер и го
подобруваш, да  го вратиш сработеното назад во заедницата.

ПОЗДРАВ, Чомбе