[2s.mk-friends] За МК фонтовите [Was Re: Поимник]

Ilija Kocho ilijak at siva.com.mk
Mon Nov 16 08:37:56 UTC 2009

Дамјан Георгиевски wrote:

> Што точно не работи? И што подразбираш под Roman, "DejaVu Serif"?
>
> не сум 100% сигурен, но во Ubuntu има два пакети,
> ttf-dejavu-core и ttf-dejavu-extra
> види дали ги имаш инсталирано двата?
>
> тестот е
> pango-view --font="DejaVu Serif Italic 24px" \
>    --text="б в г д ѓ п т з к ѐ ѝ" --language=mk
>
> или со mk локале подесено, со Firefox одиш на
> http://damjan.softver.org.mk/italic/
>
> Значи,
> "LANG=mk_MK.UTF-8 /usr/bin/firefox"

Благодарам, Дамјане. locale е клучниот збор. Кај мене беше:

LANG=en_US.UTF-8
LC_CTYPE="en_US.UTF-8"
LC_NUMERIC="en_US.UTF-8"
LC_TIME="en_US.UTF-8"
LC_COLLATE="en_US.UTF-8"
LC_MONETARY="en_US.UTF-8"
LC_MESSAGES="en_US.UTF-8"
LC_PAPER="en_US.UTF-8"
LC_NAME="en_US.UTF-8"
LC_ADDRESS="en_US.UTF-8"
LC_TELEPHONE="en_US.UTF-8"
LC_MEASUREMENT="en_US.UTF-8"
LC_IDENTIFICATION="en_US.UTF-8"
LC_ALL=

Не се сеќавам при инсталацијата да ме праша за некакво сетирање, освен
временска зона (одбрав Скопје), јазик при инсталација (одбрав англиски
бидејќи во спротивно ќе инсталираше мени на македонски што не ми
одговара) и тастатура (одбрав македонска).

Сега следејќи го твојот пример пробав:

"LC_CTYPE=mk_MK.UTF-8 /usr/bin/firefox"

и добив тоа што сакав: македонски фонт а менија на англиски.

Потоа во /etc/environment ставив:

LC_CTYPE="mk_MK.UTF-8"
LC_NUMERIC="mk_MK.UTF-8"
LC_TIME="mk_MK.UTF-8"
LC_COLLATE="mk_MK.UTF-8"
LC_MONETARY="mk_MK.UTF-8"
LC_MESSAGES="en_US.UTF-8"
LC_PAPER="mk_MK.UTF-8"
LC_NAME="mk_MK.UTF-8"
LC_ADDRESS="mk_MK.UTF-8"
LC_TELEPHONE="mk_MK.UTF-8"
LC_MEASUREMENT="mk_MK.UTF-8"
LC_IDENTIFICATION="en_US.UTF-8"

LANG си остана en_US и добив комбинација што ми одговара (нормално по
logout/login).

Препораки за TODO:

Добро е следни фонтови да бидат Nimbus (OOo) и Liberation.

Поздрав
Илија