[2s.mk-friends] идеја за надградба на firefox-и на училишни компјутери

DZvonko Nikolov dzvonko at gmail.com
Tue Dec 21 23:03:33 UTC 2010

Да, секако дека е без врска да се надгради firefox, а да се
остави edubuntu, openoffice и другите компоненти така како
што се, заглавени во 2007, без можност за било каква user
интервенција (дури ни промена на тој идиотскиот штрк на
десктопот). Плус, како што рече Стојан, да, удира во нерв
на многу места, а најмногу во нервот на наставниците кои
сега имаат уште еден куп модернизации, реформи, измени
на планови, оценувања такви и онакви, и што ли уште не.
А таа бирократијата над нив само прави проекти, бара да се
реализираат, а сето тоа воглавно за „фала многу“ и глупави
идеализирани приказни од типот „лошије данас за боље сутра“
кое никако да дојде. Треба и малку едукација на наставниците
за слободен софтвер и linux/ubuntu затоа што, од мое лично
видување, искуство и контакти со колегите, секој се снаоѓа
како знае и умее. Има наставници кои linux среќаваат многу
малку и администраторскиот дел им е малку слаб (ок, ова
беше премногу благо). Да бидам искрен, повеќето немаат
врска за тоа што зборам кога ќе почнам за слободен софтвер.
За linux/ubuntu уште помалку. Кориснички некако ќе се снајдат,
ама админ/root никако.
Се на се, ако може некоја обука за linux/ubuntu на root ниво
би било супер. Ако може заедницата да го склопи и спакува
како некој проект или нешто слично и да го понуди на МОН/МИО.
Бирократијата ќе најде форма, начин и пари да го протурка тоа,
заедницата ќе најде стручни лица кои ќе го спроведат тоа. За
наставниците ќе има обука, заедницата ќе ќари нови членови,
предавачите ќе ќарат некоја пара, министерствата ќе прикажат
активности и сите се среќни.
За компјутерите кои не работат, тука нема помош.
За да бидат како што треба, треба некој да се грижи за нив, да
биде одговорен и да ги одржува. Сега се на милост и немилост
на директори, ученици, наставници, хигиеничари, чувари и сите
кои се на некој начин поврзани со училиштата. Никој за ништо
не одговара, никој не е одговорен, а компјутерите пропаѓаат и
се расипуваат. За поправки или нема пари или нема желба или
и двете, вината се префрла од еден на друг, се делат наредби
и закани и тн. и се е по старо.

Поздрав
Ѕвонко

Regards