[Npss] права и тендери

Vanco Ordanoski vanco.ordanoski at infoproject.biz
Thu Nov 11 09:21:17 CET 2010

Кога се набавува нов софтвер, без оглед на типот на лиценцата и авторските
права, *никој* нема право на директна спогодба.
Кога се набавува одржување на софтвер чиј производител единствено може да го
одржува (пак, без оглед на лиценцата), тогаш може директна спогодба.

Практично, вака: Јавна институција XY набавува софтвер за сметководство.
*Мора* на јавен тендер, бидејќи многу компании, со различни лиценци,
изработуваат ваков софтвер.
Кога институцијата XY ќе го купи софтверот од некого, тогаш следната година
може да склучи договор за одржување со директна спогодба, бидејќи
софтверската куќа е единствена која може да го одржува тој софтвер (бидејќи
ги има правата на изворниот код).
Ова, очигледно, не важи за софтвер за кој *никој* (или скоро никој) го нема
изворниот код, на пример Windows OS, MS Office, разни middle-ware и слично.

Тоа што Сивус си го тумачи ова како што му одговара, е друга приказна ...
мислат дека нашле дупка (која ја нема).

А исто така, off-topic, за овие „работилници“ и „конференции“ кои се прават
(обично од Метаморфозис/USAID) дознаваме откако ќе се случат. Како да не
сакаат да им дојде некој да им ја расипе забавата.

Поздрав
---
Vanco Ordanoski
Founder & CTO, Infoproject

Phone: +389 (02) 3090 233 (assistant); 3090 181 (direct)
Address: T.Gologanov Blvd. 70/16, Skopje 1000,   Republic of Macedonia
http://www.infoproject.biz
http://vanco.ordanoski.name